Verdens bedste is – skal have nyt navn

Pressemeddelelse
26.06.2020

Naturli’ præsenterer nu helt nye isvafler med den traditionsrige Kæmpe Eskimo-smag af vaniljeis, solbær og mørk chokolade. Det er første gang, at den kommer i en udgave lavet 100 pct. på planter. Det sker i en limited edition, fordi isen skal have nyt navn hurtigst muligt. Der bliver udskrevet navnekonkurrence blandt de 118.000 følgere på Facebookgruppen Plantebevægelsen.

Naturli’ følger op på en stor succes. I forsommeren præsenterede virksomheden isvafler med saltet karamel. De bliver spist i lyntempo. I dag rammer danskernes yndlingssmag, Kæmpe Eskimo, supermarkedets frostdiske.

”Vores is smager som en Kæmpe Eskimo – bare i en vaffel, så derfor kom den til at hedde det. Baggrunden var, at vi har været totalt forhippet på, at alle skal smage en ny ægte klassiker, som for første gang kommer i en udgave lavet 100 pct. på planter,” fortæller Henrik Lund, direktør for Naturli’.

Isvaflerne skal have nyt navn

Imidlertid fører de seneste dages debat i medierne om brugen af ordet eskimo til, at Naturli’ udskriver en navnekonkurrence for at finde et nyt navn til den nye is-klassiker.

”Vi har aldrig haft til hensigt at støde nogen, og jeg må blankt erkende, at vi først for sent blev opmærksomme på, at navnet kunne opfattes negativt. Derfor har vi stoppet ismaskinerne i Thy, så vi alene kommer med en limited edition, som kan findes i butikkerne i de kommende uger. Vi har allerede i dag udskrevet en navnekonkurrence på Plantebevægelsen blandt vores 118.000 følgere. Vi glæder os nu til at se de mange kreative forslag. Når vindernavnet er fundet, så trykker vi ny emballage med det nye navn,” siger Henrik Lund.

I Naturli’ er der tradition for, at de godt 118.000 følgere på Plantebevægelsen (Facebook) har en stor stemme med hensyn til produkterne. Derfor vil Henrik Lund her lade forbrugerne komme med forslag til et nyt navn.

”Vi er sat i verden for at lave plantebaserede fødevarer, der bidrager til at genoprette den gode balance mellem mennesker og naturen. Vi er kendt for altid at gå i en god og positiv dialog med vores omgivelser. Det gør vi selvfølgelig også her,” siger Henrik Lund.

Yderligere oplysninger:

Henrik Lund, direktør i Naturli’, tlf.: 23 61 32 18, mail: henrik.lund@naturli-foods.dk

Foto: Naturli’ præsenterer nu helt nye isvafler med den traditionsrige Kæmpe Eskimo-smag af vaniljeis, solbær og mørk chokolade. Det er første gang, at den kommer i en udgave lavet 100 pct. på planter. Det sker i en limited edition. Danskerne skal være med til at give den nye is nyt navn.

Fakta

100 pct. plantebaserede isvafler fra Naturli’ med den traditionsrige Kæmpe Eskimo-smag kommer bredt i handlen. Isene fås nu i Netto.
4 isvafler til 34,95 kr. i vejledende udsalgspris.

Planter er det nye pink!

Hos Naturli’ har vi netop udviklet et nyt produkt til de brødelskende danskere. Det er en fusion af Smørbar og jordbær. Et 100 pct. plantebaseret og økologisk produkt, som nu er lande i Bilka, Føtex, Kvickly og 338 udvalgte Netto-butikker!

Hvorfor finde både syltetøj og smørbar frem til brødet, når man kan få det hele i ét produkt og samtidig skrue ned for sukkeret? Naturli’ lander nu i køledisken i supermarkederne med produktet Frugtbar. En helt ny type 2-i-1 produkt.

”Forbrugerne efterspørger i stor stil velsmagende, grønne fødevarer, og de må rigtig gerne være nemme at bruge i hverdagen og sundere end det almindelige alternativ. Vi er kendt for at gå forrest med nye plantebaserede fødevarer, og det gør vi også her. Vi har fusioneret det bedste fra to verdener i et nyt produkt: økologisk Smørbar og jordbær,” fortæller Henrik Lund, direktør i Naturli’.

Produktet Frugtbar har en cremet konsistens fra det 100 pct. plantebaserede, smørbare produkt og farven og jordbærsmagen fra bærrene. Både emballage og produktet er lyserødt. Der er 30 pct. jordbærblanding i produktet.

Læs mere om den nye Frugtbar på: https://www.naturli-foods.dk/produkter/frugtbar/

Ingrediensliste

30% jordbærblanding* (jordbær* (12%), rørsukker*, vand, jordbærjuicekoncentrat* (3%), geleringsmiddel (pektin)), rapsolie* (27%), kokosolie* (14%), sheaolie* (9%), MANDEL* (1,4%), salt, gulerodssaft*, emulgator (Lecithin*), citronsaft*, naturlig aroma.

*Økologisk.

Kan indeholde spor af: Hasselnød, pistacienød og cashewnød.

Næringsindhold pr.100g

Energi 2176 kJ/520 kcal
Fedt 53 g
– heraf mættede fedtsyrer 20 g
Kulhydrat 13 g
– heraf sukkerarter 13 g
Kostfibre 0,5 g
Protein 0,5 g
Salt 0,63 g

Forbrugerne: det skal være nemt at spise grønt i en fart

Flere end hver anden dansker (58 pct.) vil gerne spise mindre kød, og NATURLI’ mærker en meget stor efterspørgsel efter nemme retter, der er lavet 100 pct. på planter. Derfor bliver forbrugerne nu præsenteret for en helt ny serie af plantebaserede måltider i supermarkedernes frostdiske.
Læs mere

Skal der klimamærke på maden?

Vi har været ude og lave en spørgerunde blandt vores forbruger, om de ønskede klimamærkninger på deres madvarer. Svaret var et rungende plant’me ja!

Og det er lige hvad vi har gjort!

Læs mere

Hvor klima-tung er din mad?

Der er ingen Planet B. Derfor går vi i NATURLI’ nu forrest og mærker plantebaseret kød, plantedrikke og Smørbar, så forbrugerne klart kan se, hvilket CO2 aftryk det giver at spise plantebaserede produkter. NATURLI’ håber, at andre fødevareproducenter følger efter.

Læs mere

Skal du med på kokkeskole?

Kan du huske dengang plantebaseret mad var brune ris og selleribøffer? Dengang det tætteste man kom på et plantebaseret alternativ var en grøntsagsblanding fra frost?

Læs mere

Er mælk en hellig ko?

Er det fair, at kakaomælk fra komælk skal have en kæmpe skattefordel i forhold til kakaodrik lavet på planter?

  Læs mere