Softicen gennemgår kovending – nu skal softicen være grøn

Ud med fløden og ind med planterne. Forbrugerne vælger i stigende grad plantebaserede is i supermarkedet, og Naturli’ forventer, at samme tendens rammer kiosker og restauranter. Derforhar virksomhedens is-nørder knoklet i to år for at udvikle en grøn softice. Målet er at tage 75 pct. af markedet i Danmark – og stor bid af verdensmarkedet.

Softice, kassebukser og flower power skjorte. Sådan var det i 70’erne, hvor danskerne for alvor blev forelskede i softicen. Siden er der spist millioner af vafler med den bløde is. Nu gennemgår den folke-kære is en forvandling af de store. Naturli’ har skrevet koen ud af opskriften og sendt den på tidlig sommerferie. Virksomhedens ismejeri i Thy har udviklet en 100 pct. grøn softice, som er klar til is-sæsonen.

”Danskerne elsker is. Vi spiser mere end 20 millioner vafler med softice om året. Derfor skal man være utrolig ydmyg, grundig og stædig, når man vil videreudvikle en is, som alle er vokset op med. Det nytter ikke at komme med en plantebaseret softice, som er OK. Den skal være verdensklasse, og det er den nye softice, som vi nu sender på markedet,” siger Henrik Lund, CEO hos Naturli’.

Den nye softice har ikke set skyggen af en ko. Den er 100 pct. plantebaseret – lavet i Jylland på bag-grund af ris og rundet af med lækker vaniljesmag. Den grønne softice kan laves i helt de samme soft-icemaskiner, som man bruger til den traditionelle softice.

Løber koldt ned ad ryggen – store forventninger
Danskerne spiser masser af is i varmen, men udviklingen af den plantebaserede softice har fået det til at løbe koldt ned ad ryggen på udviklerne i Thy.

”Den store kunst er at ramme den helt rigtige cremede kvalitet, som alle munde husker med et smil. Det er langt sværere end at ramme 100 pct. den rigtige vaniljesmag. Vi ville komme med en version, som markedet ikke har smagt før, men som alle vil have mere af. Derfor har vi testet og justeret op-skriften, kølet og varmet, smagt og arbejdet med konsistens og fylde gennem to år,” fortæller Claus Sørensen, som sammen med kollegaen Rasmus Mommer har udviklet isen.

Alle softice skal være grønne
Ambitionerne fejler derfor heller ikke noget. Målet er, at den nye grønne softice skal tage 75 pct. af det danske softicemarked inden for tre år. Og forude venter ambitioner om et eksporteventyr. Der er alle-rede interesse fra gourmet-isens land, Italien.

”Markedet for plantebaserede fødevarer vokser med stor fart – ikke bare i Danmark, men i store dele af verden. Fødevarerne står for 20-25 pct. af den menneskeskabte CO2-udledning. Derfor er det vig-tigt, at vi tænker over, at morgendagens fødevarer skal belaste kloden langt mindre end de fødevarer, som de fleste af os er vokset op med siden barnsben. Fremtidens fødevarer er i langt højere grad base-ret på planter, og det er forbrugerne helt klar over. Det grønne valg skal forbrugerne også have, når de vil hygge sig med en lækker is. Og når de først opdager, at den plantebaserede softice smager mindst lige så godt – eller bedre end den velkendte på fløde – så er valget let,” siger Henrik Lund.

Han har et mål om, at de plantebaserede is er fremtidens valg i iskiosken, cafeen eller andre steder, hvor man går hen for at nyde en is. Derfor kommer der flere grønne is-nyheder, inden sommervarmen er en realitet.

Vedhæftet er fotos til brug for pressen:
Claus Sørensen, tv, har sammen med kollegaen Rasmus Mommer udviklet den nye grønne softice. Det har været hårdt arbejde at få den helt rigtige cremede konsistens.

Yderligere oplysninger og flere fotos kan fås ved henvendelse til Henrik Lund, CEO hos Naturli’ Foods, tlf.: 23 61 32 18, mail: henrik.lund@naturli-foods.dk

7-Eleven og NATURLI’ giver danskerne Green Dog

58 pct. af danskerne ønsker at spise mindre kød. 7-Eleven – en af landets største udbydere af mad på farten – mærker hver dag danskernes voksende appetit på grønne måltider. Derfor er Green Dog netop blevet udviklet i et tæt samarbejde mellem Naturli’ og 7-Eleven. Det er et 100 pct. plantebaseret alternativ til den traditionelle franske hotdog.

Grønne måltider revolutionerer danskernes madvaner. Efterspørgslen efter plantebaserede alternativer til den traditionelle pølse, hakkebøf eller kylling er på himmelflugt. Som en af de største i convenience-segmentet har 7-Eleven i dag 29 veganske eller vegetariske madprodukter i sortimentet. Og ultimo  november tilføjer kæden Green Dog til sortimentet. Det er det plantebaserede alternativ til den traditionelle franske hotdog. Det er en ny grøn klassiker, som er udviklet i et tæt samarbejde mellem Naturli’ og 7-Eleven.

”Der er en klar udvikling, som går mod flere grønne måltider. De unge går forrest (72 pct. i gruppen 18-34 år vil gerne spise mindre kød), men trenden dækker forbrugerne meget bredt. Vores kunder er ofte på farten, og mange vil rigtig gerne kunne vælge mellem de traditionelle måltider og velsmagende, grønne måltider til en fornuftig pris. Derfor er vi gået sammen med Naturli’, så vi med hver vores viden kan ramme forbrugernes ønsker til en Green Dog helt præcist,” siger kategorichef Per Dyhrehegn fra 7-Eleven.

Den nye Green Dog består af en 100 pct. plantebaseret pølse, som er helt fri for mælk, æg og gluten. Dressingen er også plantebaseret og fra Naturli’. Brødet er et nøglehulsmærket, vegansk fuldkornsbrød med spinat.

Det er anden gang, at 7-Eleven og Naturli’ samarbejder om grønne måltider.

Smagen skal sidde lige i skabet
”Skovene brænder og havene stiger. Vores planet står over for alvorlige klimaudfordringer, og det tæller, hvad vi spiser. Joseph Poore, forsker fra Oxford University, har udtalt, at det giver langt mere at omlægge sin kost end at skære ned på antallet af flyveture eller at købe en elektrisk bil, eftersom de kun begrænser udledningen af drivhusgasser. Budskabet om at vores kost tæller i forbindelse med planetens ve og vel er modtaget og forstået af forbrugerne,” siger Henrik Lund, CEO hos Naturli’.

Han minder om, at vejen til succes kræver, at smagen sidder lige i skabet. Naturli’ og 7-Eleven vil vise forbrugerne, at plantebaserede måltider sagtens kan smage mindst lige så godt som de animalske måltider, som alle kender.

”Vi ved rigtig meget om forbrugernes ønsker, og Naturli’ er ekspert i at udvikle velsmagende grønne fødevarer. Samarbejdet om at udvikle Green Dog har været rigtigt godt, og nu ser vi selvfølgelig spændte frem til, hvordan forbrugerne tager imod den nye grønne hotdog. Vi er stolte over, at vi som en af de store inden for mad på farten er med til at drive den positive udvikling i markedet for grønne måltider,” siger Per Dyhrehegn.

7-Eleven har aktuelt 175 butikker i Danmark og er hele tiden på udkig efter at udvide med flere butikker.  Naturli’ er first mover inden for udvikling og salg af plantebaserede fødevarer til detailhandlen og convenience-sektoren.

For yderligere information:
Henrik Lund, direktør hos Naturli’ Foods, 23 61 32 18, mail: henrik.lund@naturli-foods.dk

PR-fotos kan frit benyttes.

Læs mere om 7-Eleven: www.7-eleven.dk
Læs mere om Naturli’: www.naturli-foods.dk

EU er på vej til at lave en bøf – fjerner fokus fra klimakrise

Europa Parlamentet er på vej med monopoltilstande, når det handler om brugen af ord som ’pølse’ og ’burger’. Parlamentet forventes at stemme for, at kødbranchen får eneret på ordene. Naturli’ efterlyser, at politikerne retter fokus på det reelle problem – nemlig at animalske fødevarer er en stor belastning for klimaet.

Det er snart slut med at bruge ord som plantepølser eller plantebaseret burger, hvis det går som producenten af plantebaserede fødevarer, Naturli’, frygter. I perioden fra den 19. til 22. oktober forventer virksomheden, at Europa Parlamentet vedtager, at kødbranchen får monopol på ord, hvor ’pølse’ eller ’burger’ indgår. Det er i den periode, at Europa Parlamentet sætter en ny forordning vedrørende kød til debat og afstemning.

”Vi ønsker ikke at lægge afstand til det traditionelle landbrug eller gå i flæsket på kødbranchen. Vores fælles klode har langt mere alvorlige problemer at slås med. Jeg tænker selvfølgelig på klimakrisen, som vi gerne skal løse i fællesskab. MEN jeg må konkludere, at EU er på vej til at lave en kæmpe bøf, hvis kødbranchen får monopol på ord som ’pølse’ og ’burger. Det vil lade forbrugerne i stikken, fordi det vil gøre det sværere at vælge alternativer til klimabelastende fødevarer. Det fjerner ganske enkelt fokus på klimakrisen,” siger Henrik Lund, CEO hos Naturli.

Slut med pølsesnak – start problemløsning

Naturli’ er kendt og anerkendt i Danmark og internationalt for udelukkende at producere 100 pct. plantebaserede fødevarer, som afsætter et langt mindre klimamæssigt aftryk end animalske fødevarer. Kødproduktionen er den store synder i belastningen. Fødevareproduktionen står samlet set for ca. en fjerdedel af de menneskeskabte drivhusgasser.

”Der er alt for meget pølsesnak for tiden frem for problemløsning,” siger Henrik Lund og henviser til, at Danish Crown for nyligt kaldte det for ’en svipser’, da virksomheden ’kom i tanker om’, at man åbenbart ikke kan bruge et vegetarord sammen med et kødord, så deres vegetarprodukt i køledisken alligevel ikke kunne hedde Veggie Bacon,” siger Henrik lund og fortsætter:

”Det er på tide, at politikerne fokuserer på problemerne frem for at monopolisere ord til fordel for en klimabelastende branche. Forbrugerne er meget længere fremme end politikerne med hensyn til at ville klimaproblemerne til livs. 58 pct. af de danske forbrugere ønsker at spise mindre kød, og det er gode nyheder for kloden.”

Politikere skal sikre grøn omstilling

Folketingspolitiker Carl Valentin fra SF er helt enig. Han minder om, at de fleste er vokset op med kødretter på spisebordet og gerne vil fortætte med mange af de velkendte retter – bare i en grøn udgave. Derfor synes han, at det er vigtigt, at overgangen til flere grønne måltider bliver hjulpet på vej af politikere, som fx understøtter, at det er helt i orden at bruge ord som ’plantepølse’.

”Så ved alle, at der er tale om en grøn fødevare, som kan træde i stedet for en pølse lavet af gris eller ko. Det er da vejledning – og ikke vildledning, som alle bør bifalde i stedet for at lave politisk benspænd. Kødbranchen dækker sig ind under, at forbrugerne bliver forvirrede over ordene, men det er er bare et forsøg på at lukke øjnene for, at den grønne omstilling er i fuld gang. Den kan heldigvis ikke stoppes, og det ville være langt mere perspektivrigt, hvis branchen tog de innovative briller på og fokuserede på mulighederne i flere grønne fødevarer frem for at forsøge at stoppe udviklingen,” fastslår Carl Valentin.

Evig kilde til opfindsomme navne

De mange politiske benspænd for at fremme smagen af en grønnere fremtid har gjort Naturli’ til en sand mester i opfindsomme navne i tæt samarbejde med de 350.000 følgere på Facebook. Eksempelvis hedder et produkt, som kan bruges i stedet for yoghurt, Joe´Kurt og plantefars hedder Hakket.

Hvis politikerne i Europa Parlamentet vedtager et monopol på kødord, så er der udsigt til, at veganerburgeren skal have nyt navn. Mon ikke det kan give alverdens store burgerkæder lidt at tænke på?

”Hvad skal burgerbollen hedde i fremtiden? En plantebolle? Det må vel ikke hedde en burgerbolle – der er jo ikke tilsat kød til bollen,” siger Henrik Lund. Han filosoferer videre over, om børn heller ikke må ’lave pølser’ mere, eller om det er slut med frugtkød og store bøffer i fitness.

 

Yderligere oplysninger:

Henrik Lund, direktør for Naturli’ Foods: 23 61 32 18, mail: henrik.lund@naturli-foods.dk

Foto af Henrik Lund kan frit bruges af pressen.

Mikropolis Cocktails og Naturli’

Mikropolis Cocktails og Naturli’
i samarbejde om vegansk drink

Mikropolis Cocktails og Naturli’ har netop udviklet en vegansk og økologisk White Russian sammen. Faktisk var det Roskilde Festival, der samlede parterne om et anderledes, men succesfuldt samarbejde.

Det er første gang, at markedet bliver præsenteret for en White Russian på dåse, som både er økologisk og vegansk. Den traditionsrige drink har fået skiftet komælken ud med økologisk havredrik fra Naturli’.

I filmen ’The Big Lebowski’ spiller Jeff Brigdes The Dude, der konstant drikker White Russians, men det var Roskilde Festival der blev centrum for en nyudvikling af den legendariske drink.

Utraditionelt samarbejde

”Vi spurgte Mikropolis Cocktails, om de ikke kunne udvikle en mild, men virkelig velsmagende White Russian på dåse. Jeg vidste, at Naturli’ gerne går i samarbejde med andre om produktudvikling, når der er en grøn dagsorden. Derfor bragte vi de to producenter sammen, og resultatet er en drink, som passer rigtigt godt til gæsterne og bidrager til vores grønne omstilling på Roskilde Festival,” siger Lars Orlamundt, Divisionschef for Handel på festivalen.

Morten Bruun, medejer af Mikropolis Cocktails og mikrobryggeriet To Øl: ”Vi har haft et rigtigt godt samarbejde med Naturli’ om den nye White Russian, som desværre ikke kom på festival i år på grund af covid-19. Men resten af markedet tager imod den med åbne arme, og der kommer jo heldigvis flere festivaler. I en tid, hvor flere og flere efterspørger plantebaserede udgaver af mad og drikke, så rammer den nye drink lige ned i tiden. Også i forhold til de valg, vi selv træffer i vores virksomhed. Den veganske White Russian har manglet på festivaler, supermarkeder og barer.”

Eksempelvis er den nye drink på dåse allerede solgt i stort antal til butikker i hele Finland.

Samarbejde – vejen til en grønnere fremtid

”Den nye White Russian smager vildt godt, så den bliver et hit i både ind- og udland. Vi ved, at første skridt i en madrevolution handler om at vise andre producenter og forbrugerne, at plantebaserede drikke og fødevarer kan smage mindst lige så godt som de traditionelle animalske produkter. Derfor er vi glade for samarbejdet med Mikropolis Cocktails og mange andre producenter. Samarbejde på tværs af traditionelle skel er den direkte vej til at få mange flere til at smage på en grønnere fremtid,” siger Henrik Lund, CEO hos Naturli’.

Udover en god cremet smag, som havredrikken giver i den nye White Russian, så kan den holde sig længe, hvilket er vigtigt, når drinken skal på dåse.

”Vi er vant til at lave drinks på fustager, men når markedet efterspørger drinks på dåse, så kan komælk ikke holde sig længe nok. Vi går op i gode råvarer og ønskede ikke at bruge pulvermælk for at lave en dåseudgave. Derfor opfylder den økologiske havredrik fra Naturli’ flere gode formål,” fortæller Morten Bruun.

Ned med alkoholprocenten – op med humøret til festen

Den nye White Russian har ikke – som traditionelt – en alkoholprocent på 17-18, men kun 5,5 pct.

Den nye White Russian er nu i supermarkeder og barer, og så glæder Lars Orlamundt fra Roskilde Festival sig til at tilbyde den til gæsterne næste år. Og både Henrik Lund og Morten Bruun ser frem til at synge med foran Orange Scene til næste sommer – med en vegansk White Russian i hånden.

For yderligere information:
Henrik Lund, direktør hos Naturli’ Foods, 23 61 32 18, mail: henrik.lund@naturli-foods.dk
Morten Bruun, medejer af Mikropolis Cocktails og To Øl, 28 86 66 52, mail: morten@to-ol.dk
PR-fotos af den nye White Russian fra Mikropolis Cocktails og Naturli’ kan frit benyttes. 

Læs mere om Naturli’
Læs mere om Mikropolis Cocktails

Fakta om produktet

Den nye White Russian fra Mikropolis Cocktails er økologisk, fremstillet af virksomhedens egen rombaserede kaffelikør, rørt med vodka og mørke malts. Drinken er vegansk med 100 % plantebaseret havredrik fra Naturli’ – det giver en perfekt, cremet kant.

NATURLI’ Café i Oslo

Naturli’ åbner første konceptcafé i Oslo

– 100 pct. planter på gaffel og i kop

Stadig flere nordmænd får appetit på smagen af en grønnere fremtid. Derfor har Naturli’ netop slået dørene op til en 100 pct. plantebaseret café på Drammensveien 153 i Oslo. Bag caféen står Naturli’, som sørger for, at gæsterne altid får 100 pct. planter på gaffel og i kop. 

Hvem siger, at bøffen kommer fra en ko? Eller de saftige bidder i cæcarsalaten kommer fra en kylling? Naturli’ har været markedsleder inden for plantebaserede fødevarer i Danmark siden 1988 og vil med åbningen af den nye Naturli’ Café gerne udfordre nordmændene på den gode smag af en grønnere fremtid.

Den nye café i Oslo har udelukkende planter på menuen – både planter på gaflen og i koppen. Naturli’ vil gerne vise gæsterne, at det er let at vælge plantevejen uden at gå på kompromis med smagen, saften og kraften, når der skal et dejligt måltid på tallerkenen.

Café i Oslo danner skole for resten af Europa

Hvis Naturli’ caféen i Oslo bliver en spirende succes, så vil Naturli’ rulle et franchisekoncept ud, hvor der skyder flere grønne caféer op i Europas andre storbyer. Oslo er stedet, hvor der skal høstes vigtige erfaringer og masser af viden om, hvad forbrugerne ønsker sig.

”Tendensen er klar: Rigtig mange nordmænd ønsker at skære ned på kødet af hensyn til klimaet, men ikke at sige farvel til de retter, som de har elsket siden barndommen. Derfor knokler vi hver dag for at udvikle fødevarer, som kan træde i stedet for de traditionelle animalske varianter. Og har vi et ufravigeligt krav: de plantebaserede retter skal smage, så englene synger. Der er ingen kompromis her,” fortæller Henrik Lund, CEO i Naturli’.

Han minder om, at det gør en forskel for planeten, hvad vi putter ind i munden. Joseph Poore, forsker fra Oxford University har udtalt: “Det giver langt mere at omlægge sin kost end at skære ned på antallet af flyveture eller at købe en elektrisk bil, eftersom de kun begrænser udledningen af drivhusgasser.”

Køb grøn mad med hjem

Naturli’ vil med caféen vise, at det kan være nemt at vælge de grønne fødevarer i en travl hverdag. Når gæsterne har smagt maden på caféen, så kan de købe produkterne med hjem og selv prøve sig frem med de retter, som de holder af, og nye, som de er blevet inspireret til at lave.

Pernille Hellkås, som leder caféen i hverdagen, oplever, at gæsterne er nysgerrige og åbne for at prøve mange af de populære retter i en plantebaseret udgave. Det kan fx være Naturli’s frikadeller med kartoffelsalat, chili sin carne, bøf bearnaise og klassisk biksemad, som er lavet på baggrund af ærter. Naturli’ har bl.a. udviklet en serie af plantefars, som kan bruges i samme situationer som kødfars, og fx kan produktet Pipfri bruges i stedet for kyllingestykker.

Nordmændene er klar

Henrik Lund oplever, at nordmændene for alvor er ved at få øjnene op for de grønne fødevarer.
”I Norge er der en stolt tradition for at passe på naturen og have fokus på klimaet. Intet sted på jorden er indbyggerne eksempelvis så glade for elbiler som i Norge. Samme tendens kommer vi til at se inden for nordmændenes smag for grønne fødevarer. Når smagen af en grønnere fremtid for alvor skal slå igennem hos alle forbrugere i Norge, så kræver det 100 pct. velsmag, og at det er nemt for forbrugerne at lave plantebaserede retter. Det skal både være sundt og nemt. Det er vores fokus,” siger Henrik Lund.

Yderligere oplysninger:

Henrik Lund, CEO hos Naturli’, tlf.: +45 23 61 32 18, mail: henrik.lund@naturli-foods.dk

Verdens bedste is – skal have nyt navn

Pressemeddelelse
26.06.2020

Naturli’ præsenterer nu helt nye isvafler med den traditionsrige Kæmpe Eskimo-smag af vaniljeis, solbær og mørk chokolade. Det er første gang, at den kommer i en udgave lavet 100 pct. på planter. Det sker i en limited edition, fordi isen skal have nyt navn hurtigst muligt. Der bliver udskrevet navnekonkurrence blandt de 118.000 følgere på Facebookgruppen Plantebevægelsen.

Naturli’ følger op på en stor succes. I forsommeren præsenterede virksomheden isvafler med saltet karamel. De bliver spist i lyntempo. I dag rammer danskernes yndlingssmag, Kæmpe Eskimo, supermarkedets frostdiske.

”Vores is smager som en Kæmpe Eskimo – bare i en vaffel, så derfor kom den til at hedde det. Baggrunden var, at vi har været totalt forhippet på, at alle skal smage en ny ægte klassiker, som for første gang kommer i en udgave lavet 100 pct. på planter,” fortæller Henrik Lund, direktør for Naturli’.

Isvaflerne skal have nyt navn

Imidlertid fører de seneste dages debat i medierne om brugen af ordet eskimo til, at Naturli’ udskriver en navnekonkurrence for at finde et nyt navn til den nye is-klassiker.

”Vi har aldrig haft til hensigt at støde nogen, og jeg må blankt erkende, at vi først for sent blev opmærksomme på, at navnet kunne opfattes negativt. Derfor har vi stoppet ismaskinerne i Thy, så vi alene kommer med en limited edition, som kan findes i butikkerne i de kommende uger. Vi har allerede i dag udskrevet en navnekonkurrence på Plantebevægelsen blandt vores 118.000 følgere. Vi glæder os nu til at se de mange kreative forslag. Når vindernavnet er fundet, så trykker vi ny emballage med det nye navn,” siger Henrik Lund.

I Naturli’ er der tradition for, at de godt 118.000 følgere på Plantebevægelsen (Facebook) har en stor stemme med hensyn til produkterne. Derfor vil Henrik Lund her lade forbrugerne komme med forslag til et nyt navn.

”Vi er sat i verden for at lave plantebaserede fødevarer, der bidrager til at genoprette den gode balance mellem mennesker og naturen. Vi er kendt for altid at gå i en god og positiv dialog med vores omgivelser. Det gør vi selvfølgelig også her,” siger Henrik Lund.

Yderligere oplysninger:

Henrik Lund, direktør i Naturli’, tlf.: 23 61 32 18, mail: henrik.lund@naturli-foods.dk

Foto: Naturli’ præsenterer nu helt nye isvafler med den traditionsrige Kæmpe Eskimo-smag af vaniljeis, solbær og mørk chokolade. Det er første gang, at den kommer i en udgave lavet 100 pct. på planter. Det sker i en limited edition. Danskerne skal være med til at give den nye is nyt navn.

Fakta

100 pct. plantebaserede isvafler fra Naturli’ med den traditionsrige Kæmpe Eskimo-smag kommer bredt i handlen. Isene fås nu i Netto.
4 isvafler til 34,95 kr. i vejledende udsalgspris.

Planter er det nye pink!

Hos Naturli’ har vi netop udviklet et nyt produkt til de brødelskende danskere. Det er en fusion af Smørbar og jordbær. Et 100 pct. plantebaseret og økologisk produkt, som nu er lande i Bilka, Føtex, Kvickly og 338 udvalgte Netto-butikker!

Hvorfor finde både syltetøj og smørbar frem til brødet, når man kan få det hele i ét produkt og samtidig skrue ned for sukkeret? Naturli’ lander nu i køledisken i supermarkederne med produktet Frugtbar. En helt ny type 2-i-1 produkt.

”Forbrugerne efterspørger i stor stil velsmagende, grønne fødevarer, og de må rigtig gerne være nemme at bruge i hverdagen og sundere end det almindelige alternativ. Vi er kendt for at gå forrest med nye plantebaserede fødevarer, og det gør vi også her. Vi har fusioneret det bedste fra to verdener i et nyt produkt: økologisk Smørbar og jordbær,” fortæller Henrik Lund, direktør i Naturli’.

Produktet Frugtbar har en cremet konsistens fra det 100 pct. plantebaserede, smørbare produkt og farven og jordbærsmagen fra bærrene. Både emballage og produktet er lyserødt. Der er 30 pct. jordbærblanding i produktet.

Læs mere om den nye Frugtbar på: https://www.naturli-foods.dk/produkter/frugtbar/

Ingrediensliste

30% jordbærblanding* (jordbær* (12%), rørsukker*, vand, jordbærjuicekoncentrat* (3%), geleringsmiddel (pektin)), rapsolie* (27%), kokosolie* (14%), sheaolie* (9%), MANDEL* (1,4%), salt, gulerodssaft*, emulgator (Lecithin*), citronsaft*, naturlig aroma.

*Økologisk.

Kan indeholde spor af: Hasselnød, pistacienød og cashewnød.

Næringsindhold pr.100g

Energi 2176 kJ/520 kcal
Fedt 53 g
– heraf mættede fedtsyrer 20 g
Kulhydrat 13 g
– heraf sukkerarter 13 g
Kostfibre 0,5 g
Protein 0,5 g
Salt 0,63 g

Forbrugerne: det skal være nemt at spise grønt i en fart

Flere end hver anden dansker (58 pct.) vil gerne spise mindre kød, og NATURLI’ mærker en meget stor efterspørgsel efter nemme retter, der er lavet 100 pct. på planter. Derfor bliver forbrugerne nu præsenteret for en helt ny serie af plantebaserede måltider i supermarkedernes frostdiske.
Læs mere

Skal der klimamærke på maden?

Vi har været ude og lave en spørgerunde blandt vores forbruger, om de ønskede klimamærkninger på deres madvarer. Svaret var et rungende plant’me ja!

Og det er lige hvad vi har gjort!

Læs mere